Inför den kommande vintersäsongen har skidförbundet köpt en ny, ännu större, pulkatrailer.
Planen är att maximera förutsättningarna för personalen som förbereder landslagsstjärnornas skidor och därmed även slutresultaten.
Sveriges nya flocktrailer blir VMs modernaste.
Sverige var först i skidvärlden med att köpa in sig och få en lastbil ombyggd till paddockplats inför VM-vintern 2008, för 16 år sedan.
Sedan dess har de flesta andra skidnationer gjort samma sak och periodvis uppgraderat och låtit bygga nya och större släp.
En materiell kapprustning där de stora skidnationerna ständigt letar efter de perfekta förutsättningarna för sina landslagsstjärnor.
Vasslebilen från 2008 användes i fyra år innan en större trailer tillverkades.
Den i sin tur användes i 12 år innan det var dags för invigning av en ännu större och ännu modernare trailer.
– Den går från att vara 30 kvadratmeter när den är ihopfälld till 80 kvadratmeter när den är helt utdragen, säger svenske besättningschefen Anders Svanebo som visar runt i den nya besättningstrailern.
– Det viktigaste är att arbetsvillkoren för dem som jobbar i släpet blir bättre. Det blir i stort sett partikelfritt när man använder all skyddsutrustning och utsug och så vidare, tillägger han.
Släpet har solceller på taket och värmeväxlare i kjolpaketet, där luften används.
– Luften filtreras och skickas tillbaka in, renad. På så sätt får du ett slutet kretslopp och en minimering av energiförbrukningen.
Kostade nio miljoner
Det är en omfattande satsning som nu gör att Sverige får den modernaste trailern under VM i vinter. Prislappen ligger på nio miljoner kronor.
– Det är mycket pengar, men det känns bra att facket gör den satsningen för att optimera arbetsvillkoren för personalen som ska jobba många långa dagar här inne, säger Svanebo.
Kanada köpte Sveriges första ensilagebil 2012 och den används fortfarande. Italien köpte Sveriges tidigare trailer tidigare i år.